середу, 5 лютого 2014 р.

Записник для себе.... та багато розмовного про перший клас та підготовку до школи....

Простий записник, який я зробила собі на курси. Просто не хотілось мати простого зошита чи блокнота. А цей такий ніжний, з яким хочеться вчитись))) і хочеться туди щось занотовувати та з радістю вчити.
А ще хотіла б почути думки тих, хто має першокласників, або планує давати цього року в перший клас. А то я просто гублюсь, я слухаю думки кожного, а сама розгублена. Чесно кажучи не розумію оцієї системи, де дитина йде в школу в 6 рочків.. Та то таки ще дитина, вона ж ще бавитись хоче, а тут вчитись потрібно, і одразу ставати дорослими.
Тим більше читаючи думки своїх друзів, які віддали діток до школи цього року розумію, що більшість вчителів не розуміють, що то ще є діти.. І їм важко одразу перейти, перестроїтись на лад шкільний, на серйозне життя, взагалі на серйозність... Ну бо як т ак, тут одразу після садка, де дітки мали один режим, і грались там... одразу таке все доросле та серйозне...
Ми колись йшли в перший клас в 7 років.. і це якось здавалось розумнішим.... Бо сама дитина вже якась доросліша, чи шо..
От наприклад, мій синуля.. ну такий ще дитячий.. та які там букви, які там читання.. Не хоче... Хоч він дійсно за цих останніх пів року дуже сильно подорослішав, але... і то АЛЕ з великих букв... Я не впевнена, що він потягне навчання..... Він ще хоче бавитись, і зовсім не хоче сидіти за книжками. Букви правда знає, хоча дуже губиться ще.. Але я не заставляю... не забираю в дитини дитинство, бо школа і так не за горами.  Та й радилась з вчителями, які таки наполягали не заставляти дитину вчитись, бо просто в нього пропаде зацікавленість до навчання....
І от, одні радять давати цього року, на момент першого класу, тобто 1 вересня синочку буде 6,4 роки... А другі, до яких і моє серце більше прислуховується давати через рік, тобто в 7,4 роки.
Оце для мене важкий вибір...
Скажіть, як ви аргументуєте те, чи готова ваша дитина до школи. І в який вік ви будете давати свою дитину?
Я саме говорю про хлопчиків, бо маючи яскравий приклад племінниці, яка старша всьо на 3 місяці за синочка - вона абсолютно готова йти до школи..Це одразу видно по дитині... Не дурно кажуть, що дівчатка таки скоріше дорослішають, це виходить і в плані школи...
Якось так... Ото сиджу і думаю.. Помаленько закуповую малому з разних поїздок закордон і приладдя для школи, та й одяг такий гарний, такий вже дорослий та строгий.. Але я ще не впевнена, що готова віддати дитинку в доросле життя.
Плюс, як варіант я вже собі поставила таки школу-садок, де навчанння не дуже відрізняється, та й спосіб життя від садочкового, але... оте єдине але, що це тільки початкова школа.... А  потім в 5 класі почнеться не тільки перехів в іншу, де інша атмосфера, все нове, а й нові учні, новий колектив.... Як це все буде відбуватись...
І ще до речі, як навчити дитину читати.. Бо я не можу.. я не знаю, як пояснити.... Якщо ваші дітки вміють читати, то як ви їх вчили.
Садочок не вчить читати, чомусь..

9 коментарів:

  1. Блокнотик гарнющий. З ним і навчання буде легше йти!!!
    А на рахунок школи, я можу хіба сказати, як вчитель з не мальким стажем. Рано діткам йти до школи в 6 - це факт. Але дехто себе саме там і розкриває, а дехто так і бавиться всю початкову школу. Як на мене треба орієнтуватися на саму дитину. Тай психолог має провести тести на готовність дитинки. Головне щоб він потім не комплексував, що він старший за інших.
    А от хоче зараз вчити букви чи не хоче...то таке... От мій молодший брат зовсім не хотів їх вчити у садочку і писати палочки, закарлючки не хотів... Я як тільки його забирала, вислуховувала, який він... А от в школі з першого класу він був ПЕРШИЙ і ведучий різних свят, і у читанні, і у мовах, та й матиматика без проблем. І стільки як він читав і читає (вже працює) то я і в руках не тримала ))))
    Тому все залежить від дитини.

    А програма в наших школах, то жах!!!! І не від вчителя це залежить , НАЖАЛЬ!!!

    Навряд я тобі чимось допомогла, але це те, що я думаю ))))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Кать, а підготовки у вас в місті нема, типу ПІЗНАЙКО. Там і побачиш, як воно йде!

      Видалити
  2. Я ще першокласника не маю)) але таки свою дитину буду віддавати в школу з 6 рочків (нам буде на вересень 6,1). Тут тяжко шось радити чесно, бо кожна дитина хоче індивідуального підходу до себе.
    Не буду писати багато про свої аргументи щодо свого малого - але він здібний, має певні зобов"язання - так, так, і може хтось хоче тапки покидати в мою сторону - то його право, але дитинство то не тільки іграшки і телевізор з мультиками. В мене малий знає укр. та англ. алфавіти, розмовляє на укр. та англ. мові (не дуже великими реченнями на англ., але словниковий запас в нього більший за мій і тепер він вчить мене)) ), ходить на гурки - танці, ліплення з глини... а шо то у вас за садок такий шо тільки граються? А заняття - малювання, розвиток, вивчення віршів, пісень? тренування пам"яті?
    І чому ти себе настроюєш шо в дитини забираєш дитинсво - в моєї дитини такого відчуття немає, все в міру і навчання і забави, не можна в крайність все переносити - тільки вчитись або тільки гратись.
    Щодо читання ще не підскажу - бо ми тільки його освоюємо.

    А щодо того що дитина готова йти в школу в 7 - то йой, маю приклад хлопчика який замість навчання машинками на пульті грається і не хоче вчитись... тому то все відносно.

    До своєї дитини треба знайти підхід - хто ж як не батьки?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Та власне заняття є, але як на мене якісь дуже дитячі, практично нічим не відрізняються від тих, які в моєї Софійки.. Так ліплять, так співають, вчать віршики, мають якісь заняття по природознавстві, але зовсім немає уроків по буквах, по читанню. А це як не як підготовча група вже.
      Є англійська, але як на мене вчать мало, мій малий також знає англійський алфавіт та цифри, але от власне українського вчити не хоче. Англійська йому більше подобається.
      А власне тренування пам'яті, ліплення чи малювання - то все я і вдома з малим займаюсь, щоправда ми не ходимо на жодні гуртки, я просто не встигаю з двома..
      Розумієш Оксана я просто хочу від садочку, щоб вони в старшій групі окрім творчості вчили щось, хоч елементарно. Вдома просто малий після садку не хоче зі мною вчитись от коли хворий наприклад, то м собі розприділяємо день так, що є в нас 30 хвилин на вивчення букв чи цифр.
      Якось так.

      Видалити
    2. шо ти хочеш від дитини))) мені колиськазали а мій ти знаєш вже в 3 роки вірші розказує, а от мій не розказував, він говорити більш-менш почав після трьох років... ну і шо... зараз не переслухаєш...
      Ще треба враховувати специфіку садочку, от для порівняння співробітниця водить свого малого в садочок який не дає того ну відсотків на 60% точно що дає наш... В нас і заняття і викладачі професійні, ну от такі нюанси...
      А щодо читання - то знаєш, що мій малий вчиться тільки з татом, от не хоче зі мною і все, зі мною погратись, щось на кухні зробити, допомогти мені по хаті, навіть в скрапі помагає - без проблем, а от читання - навчання з татом)))

      Видалити
    3. п.с. виьач за каламбурну відповідь, але сподіваюсь ти зрозуміла суть)))

      Видалити
    4. У мене у знайомої син теж англійску вчив набагато швидше, ніж українську)) На англійскій вже читав, а українською тільки букви знав))

      Видалити
  3. Привіт, Катюш! В мене теж таке питання стає все актульнішим. Мій син народився в листопаді, в цьому році йому буде тільки 5 та 10 місяців. Багато мені рекомендують йти вже цієї осені - типу, майже шість. Але я для себе чітко вирішили - не раніше наступного року, то буде 6 и 10, то вже нічого. Віддавати ще на рік пізніше думаю вже пізновато. Але сама не знаю, як він буде по навчанню. Мені досі важко посадити його писати хоча б закорлючки, букви він знає, але дуже поганенько)) Наступного року мабуть підемо на підготовку в школу, в яку потім підемо. ми розмовляли з психологами - це не стільки щоб підтягнути знання, скільки щоб звикнути до вчителів, до шкільних стін, зрозуміти, що школа це серйозно. Тим більше ми в садочок ходимо раз через раз - він в мене зовсім домашній. Ми ще зараз ходимо займатись до дитячого гуртка, але там теж упор не стільки на навчання, скільки на загальний розвиток. Але йому там дУУУже подобається і всі вчителі говорять, що він став набагато уважнішим та дорослішим ніж того року.
    Тож, звісно жалко синочка, але мені здається вам треба навідатися в школи, побалакати з вчителями, що будуть брати перший клас, може і вас в школі є підготовчі занаття - походите, поговорите, а далі сама подивишся як він буде це сприймати. А може саме цього року будуть дуже гарні вчителі набирати перший клас - від цього ж теж багато залежить. В мене подружка хоче свого (він такий самий як і мій) віддавати в цьому році, в 6, бо дуже гарна вчителька. Так що то діло дуже тонке)) Я свого до садка три роки не могла віддати - дуже жалко мені було)))

    ВідповістиВидалити
  4. Привіт:) Я пропустила, що то за курси будуть) Записничок чудовий!!
    Щодо синочка, дівчата багато хорошого написали, плюси-мінуси. Розкажу як в нас. Ми ходимо у таку собі приватну школу-садок. Хоча вона взагалі-то є початковою школою, а вже пізніше туди додали групи садочкові. Почали ми ходити з осені, синочкові було 5,3. Це у нас підготовчий клас. З 9-ої до 18-ої - кожен день, 5 днів на тиждень. Коли йшли, він знав всі цифри, майже всі букви, не знав англ. Станом на зараз додає, віднімає в межах 100 - математика йде дуже легко, тиждень назад почав читати. Тобто в 5,8. Англійська теж цікава, початки вже має хороші. Окрім того ще й на заняття з польської ходить додатково, та й інші гуртки) - це все в школі. В його класі є дітки і 5, і 6 рочків. Дехто лишився на другий рік з підготовки, за рекомендацією психолога, після різноманітних тестів. І бачу, що така політика школи - краще пізніше, ніж раніше. Я ще не знаю, чи підемо ми в 1-й клас цього року, бо попри всі успіхи є один значний мінус - він дуже-дуже замучується. Це при тому, що навчання зачасту у формі гри, + багато часу граються, гуляють. Буду робити висновки після "мозкового штурму" - десь в квітні буде тиждень навчання як в першому класі, з дозволом батьківської присутності. Вчителі кажуть, що буквально в перші дні видно, хто з діток того ще не витримує, а хто втягується. Мій брат пішов в школу в 5,10, то так і не дотягував постійно, хоча далеко не дурний, але всі 11 років дуже було не легко і такий постійний надрив, як на мене, зовсім не є корисний(( Щодо читання - то у нас цікава методика - читати словами. Спочатку малими - на три букви, потім збільшувати. І важливо - букву промовляти як звук. Тобто буква б, а не бе, щоб дитина потім могла прочитати ба, а не беа, і відповідно баба, а не беабеа. Хоча синочок, незважаючи на таку методику, читає по своєму: букво-складами-словами. В нього часто проблеми з голосними, які він плутає в процесі читання, але він читає і одночасно аналізує, правильно чи ні, і так за другим-п'ятим разом залежно від складності слова - прочитує вірно. Методист рекомендувала батькам для навчання книгу Якова Чипіги, але я чесно кажучи так і не добралась до неї...
    А ще, щодо того, що потім прийдеться переходити в іншу школу, вважаю, що початки є дуже-дуже важливими, і важливо дати хороший початок, та любов до процесу, а переходити в 5-й клас він теж буде не один, а з іншими дітками, скоріш за все, і буде дорослішим, тож певні речі пройдуть легше, ніж зараз, коли є менший. Мій малий незважаючи на втому, навіть коли хворіє, плаче що не зможе піти в школу, дуже-дуже любить сам процес:)

    ВідповістиВидалити